2013. május 21., kedd

Sötétrózsaszín kötött top

Hát igen, a sikerélmények megvoltak, így elkezdtem nézegetni a kötött kardigánok, topok, kendők, sálak leírásait. Mivel még mindig nem számítottam gyakorlott kézimunkázónak, arra gondoltam, hogy egy egyszerűbb, ujj nélküli topot kötök, méghozzá jó nagy tűvel, hogy gyorsan készen legyen, nehogy elkedvetlenítsen az, hogy sokáig készül. 

Először a fonalat vettem meg, mert a fonalboltban nagyon megtetszett a puhasága és az érdekes struktúrája - olyan "már előre meghorgolt" szálú. Csak öt gombolyag volt belőle a boltban, és az eladónő azt mondta, hogy nem is lesz belőle több. Úgyhogy ezzel kellett gazdálkodnom.



A következő modellt választottam: Kattints ide

Öt méretben is elkészíthető, ha más fonalból szeretné valaki megkötni, akkor csak egy próbakötést kell csinálnia, majd a szem- és sorszámok kiszámíthatóak:


Egyszerű mintájú, hatos tűvel köthető, úgyhogy szűk egy hét alatt kész is lett. Olyan puha volt a fonal, hogy a kötés szinte kifolyt a kezemből. De amikor összevarrtam az oldalait, mégis tartása volt az egésznek. A középső lányom azt mondta, hogy az ilyen vastag fonalból készült ruhadarabba biztosan meg fogok gyulladni. Hát nem, hiszen olyan lukacsos lett, hogy a szellő simán átfúj rajta, úgyhogy kifejezetten kellemes viselet. Egy vékony szaténszalagot is fűztem a mellrészhez, bár a mintán ez nem volt.

Bár öt gombolyagot vettem ebből a fonalból, csak három és fél gombolyagot használtam fel ehhez a tophoz. Gondolkodom rajta, hogy mi legyen a maradék másfél gombolyagból. Már van tippem,  hiszen ilyen finom fonal nem veszhet kárba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése