2013. június 1., szombat

Pillangó nyári kardigán

Nagyon érdekes fonalat találtam a Bárka fonalboltban. A címkéje szerint 100% természetes selyemből van - Pillangó nevű fonal. Persze rögtön felkeltette az érdeklődésemet, hiszen nem azt a selyemkendőknél megszokott, fényes felületű selyemszálat tartottam a kezemben, hanem egy buklészerű, viszonylag vastag, matt felületű fonalat. Egyszerűen nem hagyhattam ott, bár akciós áron volt, még így is eléggé borsos áron adták (920 Ft/gombolyag), így csak öt gombolyagot vettem belőle, gondoltam, ha kell még, akkor visszamegyek. Otthon lázasan kerestem hozzá kötésmintát, és ezt választottam: Kattints ide


A kötéskor kiderült, hogy a fonalszál nem igazi buklé, hanem pici fonalgömböcskék vannak a szálra rátapadva, amikből néhány sajna le is pergett, szerencsére azért maradt elég, hogy a kötés felületének egyfajta rusztikusságot adjon. Nagyon kiadós fonál, súlyra meglepően könnyű lett a pulcsi, már szinte az elején látszott, hogy a megvett mennyiség elég lesz rá.


A kötésminta ránézésre könnyűnek tűnt, mi ez nekem - gondoltam - megbirkózom vele könnyedén.


A minta valóban nem volt nehéz, de mivel az eleje és háta részeket egybe kellett kötni, így egyre csak nőtt és nőtt a pulcsi, már alig bírtam forgatni a kötéskor. Na - mondom - ez a szörnyeteg a végén még kifog rajtam. De én győztem, és a végén teljesen "leterítettem" a szörnyet:


Már csak össze kellett varrni, és a gombocskákat rárögzíteni. Ez lett belőle:


Magamon csak részben tudtam lefotózni, úgyhogy megkértem Viki lányomat, vegye fel - épp rózsaszín pólóban volt, na mindegy, legalább látszik a minta.


A fonal tényleg elég lett, úgyhogy 25 dkg-ból kijött a pulcsi. Nagyon kellemes hordani, puha, selymes érzetet kelt, ráadásul átfúj rajta a nyári szellő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése